Tel. nr.: +370 684 43602
Parašykite mums:
Vilniaus darželio lopšelio „Pumpurėlis“ ir „Lakštingala“ psichologė
JPsichologe darželyje pradėjau dirbti prieš kiek daugiau nei metus. Po psichologijos studijų kurį laiką dirbau šiek tiek kitoje srityje, vėliau dariau pertrauką ir išvykau į ilgalaikę savanorystę užsienyje. Ten dalyvavau projekte apie vaikų ir paauglių iš pažeidžiamos socialinės aplinkos rizikos mažinimą, įsitraukimo didinimą neformalaus ugdymo metu.
Ši patirtis man padėjo suprasti, kad net ir susiduriant su kultūriniais skirtumais ar kalbos barjeru, gebu užmegzti ryšį su vaikais ir pelnyti jų pasitikėjimą. Dar studijų metais savanoriavau su vaikais ir visuomet jaučiau stiprų norą padėti kitiems, todėl nusprendžiau, kad noriu grįžti ir pradėti profesinį kelią psichologijos srityje.
Šiuo metu dirbu dviejuose darželiuose. Man svarbu kurti šiltą, saugų ir pagarbų santykį tiek su vaikais, tiek su kitais bendruomenės nariais. Esu atvira bendradarbiavimui ir nuolat siekiu tobulėti, įgyti naujų žinių ir ieškoti efektyviausių būdų padėti bendruomenės nariams, susiduriantiems su įvairiais iššūkiais.
Kai tik turiu galimybę, dalyvauju mokymuose, seminaruose, PPT organizuojamuose metodiniuose pasitarimuose, konsultuojuosi su patyrusiais kolegomis. Skiriu laiko savirefleksijai – apmąstau savo darbą, analizuoju situacijas ir ieškau būdų, kaip ateityje galėčiau veikti dar veiksmingiau.
Tikiu, kad ši nuolatinė refleksija ir mokymasis padeda man augti kaip specialistei.
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, IV kategorijos psichologė, stažas 2 m. ir 9 mėn.
Darželio psichologė Justina Stebuliauskienė arba kitaip vaikų vadinama Pelėda (jos toks personažas), kasdieniniu darbu įrodo, kad švietimo psichologo vaidmuo – tai kur kas daugiau nei konsultavimas, tai saugaus ryšio kūrimas su vaikais, jų šeimomis ir pedagogais. Psichologė darželyje be konsultacijų taip pat veda kassavaitinius grupinius užsiėmimus vaikams, skirtus bendradarbiavimo, emocinio sąmoningumo ir socialinių įgūdžių lavinimui. Juose Pelėdos personažas žavi vaikus ramybe, ir žiniomis apie jausmus.
Ji moko dėmesingumo (sau ir kitiems), pasitikėjimo savimi, padeda pažinti kūno signalus, ugdo savarankiškumą, savireguliaciją ir empatiją.
Kalbant apie psichologės bendradarbiavimo skatinimą ir šviečiamąją veiklą, ji šiais metais organizavo ir įgyvendino du sėkmingus respublikinius ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų projektus: „Emocija, muzika ir aš“ bei „Pasakos balas“. Projektai dalyviams suteikė metodinių priemonių ir tarpusavio bendradarbiavimo galimybę, o vaikai turėjo erdvę tyrinėti savo jausmus, išreikšti emocijas, lavinti kūrybiškumą bei stiprinti socialinius ir kalbinius įgūdžius per prasmingas patyrimines veiklas.
Taip pat Justina atsižvelgdama, į darželio personalo poreikius, pavasarį pradėjo organizuoti susitikimus mokytojų padėjėjoms, kurie skirti formuoti atvirą ir palaikančią atmosferą įstaigoje, kuri ypač svarbi dirbant su vaikais.
Apibendrinant, Justina savo asmeniniu pavyzdžiu įkvepia tiek kolegas, tiek vaikus augti, mokytis ir bendradarbiauti.
MRU psichologijos bakalauras ir teisės psichologijos magistras, stažas 7 metai
Justina Stupelienė „Pažinimo medžio“ mokyklos psichologe dirba jau virš 7 metų, savo kasdieniu darbu reikšmingai prisidėdama prie kiekvieno vaiko gerovės, emocinio saugumo ir pažangos. „Savo profesionalumu, jautrumu, įsiklausymu ir atsakomybe ji kiekvieną dieną įkūnija tai, ką reiškia būti tikru švietimo psichologu“, – sako „Pažinimo medžio“ antrokų mokytoja Daiva Mickevičienė, kurią Justina supervizuoja ir klasėje veda socialinių įgūdžių pamokas.
Nors „Pažinimo medžio“ darželių-mokyklų tinkle dirba 6 psichologės, Pagalbos ugdymui(si) skyriaus vadovė Judita Janionienė teigia, kad psichologė Justina yra nepakeičiama „Pažinimo medžio“ švietimo pagalbos specialistų dalis. Justina išsiskiria veiklų įvairiapusiškumu ir itin aukšta kompetencija. Ji veda kassavaitines socialinių įgūdžių pamokas pradinukams, konsultuoja vaikus mokyklos viduje ir išorėje, yra metodinės „Pažinimo medžio“ darželių-mokyklų tinklo psichologų grupės koordinatorė, veda individualias kassavaitines mokytojų supervizijas*, prisideda prie „Pažinimo medžio“ socialinių-emocinių kompetencijų ugdymo (SEKU) programos koordinavimo ir tobulinimo, taip pat ekspertinėmis įžvalgomis ir komentarais prisideda prie „Pažinimo medžio“ straipsnių rengimo psichologinėmis temomis.
Mokyklos psichologė nuo pat savo darbo pradžios „Pažinimo medyje“ nuolat kėlė kvalifikaciją, gilino žinias ir augo. Vien per tris pirmuosius darbo metus „Pažinimo medyje“ Justina dalyvavo Individualios psichologijos instituto konsultantų programoje, baigė tėvų konsultavimo programą, psichologinės diagnostikos ir jos taikymo galimybių mokymus, vaikų ir paauglių psichologinio konsultavimo mokymus. Taip pat baigė savižudybių intervencijos įgūdžių mokymus ASIST ir kt. 2021 m. tris mėnesius Justina dalyvavo projekte „Psichinės sveikatos stiprinimas pradinių klasių mokiniams” – vedė socialinių įgūdžių pamokas skirtingose Lietuvos miestelių mokyklose, dalindamasi gerąja patirtimi ir siekdama gerinti vaikų socialinius įgūdžius ir puoselėti klasių atmosferą. Šiuo metu Justina nuolat dalyvauja įvairiuose seminaruose, nacionalinėse ir tarptautinėse psichologų konferencijose ir kongresuose.
„Justina yra neatsiejama mokyklos gyvenimo dalis. Ji visada šalia – tiek vaikams, tiek mokytojams, tiek tėvams. Justina geba ne tik klausytis – ji iš tikrųjų girdi, mato ir jaučia. Jos gebėjimas kurti santykį, atpažinti vaikų emocinius poreikius ir subtiliai reaguoti į iškilusius iššūkius yra išskirtinis. Justina kuria pasitikėjimo erdvę, kurioje klasės mokytojas jaučiasi girdimas, priimamas ir palaikomas. Supervizijų metu jos atspindėjimai, emocinė įžvalga ir gebėjimas pamatyti plačiau, man visada padeda jaustis stipresnei kaip asmenybei ir pedagogei. Ypatingas yra ir Justinos santykis su tėvais – jie ne tik pasitiki ja, bet ir drąsiai dalinasi savo išgyvenimais, kreipiasi patarimo, jaučia paramą. Tai rodo jos gebėjimą kurti ilgalaikius, nuoširdžius santykius, grįstus profesionalumu ir žmogiškumu”, – didžiuodamasi savo kolege, sako pradinių klasių mokytoja Daiva.
Įgimta psichologės gyslelė, Justinos asmeninės savybės ir nuolatinis siekis tobulėti įkvepia aplinkinius ir kolegas. „Ji spinduliuoja ramybe, nuoširdumu ir 100 procentų palaikymu. Šiluma, palaikymas, nuoširdumas, harmonija, profesionalumas – tai žodžiai, kurie geriausiai ją apibūdina”, – sako septintokų auklėtoja ir matematikos mokytoja Vaida Valantavičiūtė-Žukovskė.
* „Pažinimo medžio“ mokytojų supervizijos – tai kassavaitiniai klasių auklėtojų (ir pagal poreikį – dalykininkų) susitikimai su mokyklos ir išorės psichologais, siekiant, kad pedagogai aptartų įvairias klasės situacijas, geriau įsisąmonintų asmenines savo ir vaikų reakcijas, aptartų klasės tarpusavio santykius ir turėtų vidinių išteklių padėti vaikams augti.
VDU sveikaltos psichologijos bakalauras ir magistras. stažas 11 m.
Ignė Latvienė Vilniaus lopšelyje-darželyje „Medynėlis“ dirba nuo 2021 m. rugsėjo 23 d. psichologės pareigose.
Ignė aktyviai domisi ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo(si), elgesio bei emocijų ypatumais, reguliariai atnaujina žinias ir pritaiko jas praktikoje, siekdama kuo efektyviau padėti vaikams, jų šeimoms bei kolegoms.
Dirbdama darželyje darbuotoja baigė metus trukusias įsisąmoninimu grįstos kognityvinės ir elgesio terapijos studijas. Šias žinias sėkmingai pritaikė organizuodama streso valdymo programą įstaigos pedagogams. Taip pat darbuotoja baigė 4 metus trukusias podiplomines kognityvinės ir elgesio terapijos studijas. Įgytas žinias aktyviai taiko kasdieniame darbe su vaikais, konsultuodama vaikų tėvus ir kolegas.
Nuo 2021 m. sausio 29 d. iki 2025 m. sausio 19 d. dalyvavo ir sėkmingai baigė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Neuromokslų instituto profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursą „Įvadinis psichoterapijos kursas (kognityvinė ir elgesio terapija)“ bei tapo psichologe psichoterapeute.
Nuo 2024 spalio 17 d. iki 2025 m. vasario 7 d. dalyvavo ir sėkmingai baigė individualios schemų terapijos programą. Darbuotoja tapo sertifikuota individualios schemų terapijos praktikė.
2025 m. balandžio 4-6 dienomis Ignė dalyvavo Nujautrinimo akių judesiais ir perdirbimo terapijos (EMDR) pirmo lygio (iš dviejų) mokymuose (anglų kalba), tapo sertifikuota EMDR terapeutė. Mokėsi ir šiuo metu darbe taiko puikių atsiliepimų turinčias ir naujas, inovatyvias socialinio emocinio ugdymo programas: emocinio intelekto ugdymas integruojant Kimochis programą (2023) bei „SIAUTUKAI“ (2024).
Nuo 2024 m. kovo 12 d. darbuotoja aktyvi Vilniaus miesto ugdymo įstaigų psichologų metodinės Tarybos narė bei yra gavusi Vilniaus miesto savivaldybės administracijos bendrojo ugdymo skyriaus padėką už profesionalumą, iniciatyvumą ir nuoširdų darbą metodinėje taryboje. 2024 metais išrinkta ir apdovanota, kaip metų psichologė už aktyvų dalyvavimą ikimokyklinių ugdymo įstaigų psichologų metodiniame ratelyje, iniciatyvą, naujas idėjas bei dalinimąsi gerąja patirtimi ir metodine medžiaga.
Darbuotoja organizuoja įstaigos, miesto ir šalies projektus, skaito pranešimus, pritraukiančius gausų būrį dalyvių, sulaukiančių puikių atsiliepimų, bendradarbiauja su kolegomis ir socialiniais partneriais, taip pat yra atsakinga lopšelio-darželio Krizių valdymo komandos narė, kuri rūpinasi situacijų valdymu ir prevencija, užtikrinant saugią ugdymo aplinką ir darbuotojų gerovę.
Nuo darbo pradžios yra aktyvi įstaigos Vaiko gerovės komisijos narė, o nuo 2025 metų sausio mėnesio tapo Vaiko gerovės komisijos pirmininke. Ignė aktyviai dalyvauja lopšelio-darželio gyvenime, geranoriškai įsitraukia į veiklas ir siekia įtraukti kitus, prisijungia prie iniciatyvų. Darbuotoja dalyvauja naujai atvykusių vaikų tėvų susirinkimuose ir dalinasi žiniomis apie vaiko adaptaciją darželyje, atlieka adaptacijos stebėseną bei vykdo pedagogų mentorystę vaiko adaptacijos klausimais. Iškilus sudėtingoms situacijoms, išlieka rami, pasitikinti ir profesionali, teikia įvairius, susidariusių situacijų, sprendimo būdus. Įstaigoje kuria geranoriškumo, bendrystės ir pasitikėjimo vienas kitu atmosferą. Telkia visą darželio bendruomenę organizuodama įvairias akcijas („Šypsenos diena“). Taip pat atlieka įvairius tyrimus, analizuoja duomenis, pateikia apibendrintus rezultatus bei dalinasi atrastomis naujovėmis.
Ignė yra kompetetinga, atsakinga ir atsidavusi savo profesijai specialistė, pasižymi ne tik giliomis profesinėmis žiniomis, bet ir nuoširdžiu žmogiškumu bei iniciatyvumu. Tai aukštos kvalifikacijos psichologė-psichoterapeutė, kuri nuosekliai investuoja į savo profesinį tobulėjimą ir su didžiuliu atsidavimu taiko žinias praktikoje. Ji išsiskiria nuolatiniu domėjimusi vaiko raida, elgesio ir emocijų ypatumais, geba profesionaliai reaguoti į iššūkius ugdymo procese bei kurti saugią ir palaikančią aplinką vaikui. Darbuotoja inovatyvi ir kūrybinga, gebanti rasti ir taikyti naujas socialinio-emocinio ugdymo priemones, prisidėti prie vaikų emocinio intelekto ugdymo ir kurti pažangią, vaikui palankią ugdymo aplinką. Tai aktyvi, bendruomeniška ir įkvepianti kolegė, besidalijanti gerąja patirtimi, vedanti mokymus ir nuolat ieškanti būdų, kaip stiprinti ugdymo kokybę. Ši specialistė yra žmogiška, empatiška ir atsakinga, gebanti burti komandą, palaikyti kolegas ir aktyviai prisidėti prie įstaigos kultūros kūrimo. Jos darbą galima apibūdinti kaip profesionalų, sąmoningą, inovatyvų ir nuoširdų. Tai žmogus, kuriuo galima pasitikėti ir kuriuo norisi sekti.
Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazija, IV kategorija, stažas 16 metų
Klaipėdos mieste dirbanti vaikų psichologė – profesionalumo, nuoširdumo ir atsidavimo pavyzdys. Ji – aktyvi mokyklų psichologų metodinio būrelio tarybos narė, kurios indėlis į bendruomenės veiklą yra itin reikšmingas. Psichologe dirba jau 16 metų, o per šį laiką sukaupė ne tik vertingą profesinę patirtį, bet ir pelnė kolegų bei pagalbos ieškančių žmonių pasitikėjimą.
Ypatingas jos indėlis atsiskleidžia ir kasmetinėje Klaipėdos mokyklų psichologų organizuojamoje respublikinėje konferencijoje – ji aktyviai prisideda prie šio renginio organizavimo, teikia idėjas ir pagalbą. Šiais metais konferencija įgauna dar didesnį mastą – iš respublikinės tampa tarptautine, o ši psichologė yra viena iš šio pokyčio įgyvendintojų.
Jos darbas išsiskiria ne tik profesionalumu, bet ir žmogišku šiluma – ji nuoširdžiai dalijasi savo žiniomis, padeda kolegoms bei žmonėms, susiduriantiems su psichologiniais ir kitais sunkumais, o jos pagalba yra grįsta tikrais darbais ir gilia empatija.
Ši psichologė ne tik pati nuolat tobulėja, bet ir drąsina koleges – stiprina jas išbandymų metu, įkvepia kantrybės profesinėje kasdienybėje. Ji kuria bendruomenę, kurioje palaikymas, bendrystė, šiluma ir atvirumas yra pagrindinės vertybės.
VU psichologijos bakalauras ir edukacinės ir vaiko psichologijos magistras, stažas 3 metai
Simona Rimšaitė „Pažinimo medyje“ dirba tris metus ir jau tapo neatsiejama mokyklos dalimi. „Man Simona yra „Pažinimo medžio“ mokyklos sąžinės ir proto balsas. Ji pastebi ir nenutyli dalykų, moka tvirtai ir kartu jautriai atsukti žmogui veidrodį ir parodyti įvairias perspektyvas. Nors ji gana jauna, bet yra labai brandi, labai tvirta vertybiškai ir puikiai jaučia žmogų, padeda jam nepataikaudama, bet saugo mokytojus nuo perdegimo”, – sako devintų klasių auklėtoja ir etikos mokytoja Kristina Petrošienė.
Mokyklos mažiausiesiems – pirmokams – per kelis mėnesius ji tapo saugumo, supratimo ir pasitikėjimo šaltiniu. „Ji moka išgirsti vaiką net tada, kai jis dar tik mokosi kalbėti apie jausmus”, – sako „Pažinimo medžio“ pirmokų mokytoja Rūta Andreikėnaitė. Septintokų auklėtoja ir matematikos mokytoja Vaida Valantavičiūtė-Žukovskė paantrina: „Po pokalbių su ja mokiniai grįžta pasikeitę – ramesni ir tarsi nešini nauju požiūriu. Psichologė Simona – išskirtinis žmogus, kurio buvimas mokykloje nepaprastai svarbus. Ji visada šalia, pasirengusi padėti ir palaikyti. Ji moka išklausyti, užduoda tikslius, apgalvotus klausimus, kurie padeda vaikams ir man pačiai geriau suprasti save.“
„Tokie žmonės – didelė dovana mokyklai, – sako „Pažinimo medžio“ pagalbos ugdymui(si) skyriaus vadovė Judita Janionienė. – Simonai itin svarbu, kokiomis vertybėmis vadovaujasi mokykla, stipriai prisideda prie jų puoselėjimo.“
Psichologė Simona įsitraukusi į didžiąją dalį pagalbos ugdymui(si) skyriaus veiklų. Ji veda kassavaitines socialinių įgūdžių pamokas mokyklos pradinukams ir paaugliams (7 pamokos per savaitę), veda individualias kassavaitines mokytojų supervizijas*, teikia psichologinę pagalbą mokiniams ir mokytojams nuo 1 iki 12 kl., juos konsultuoja. Simona yra svarbi krizių valdymo komandos ir vaiko gerovės komisijos narė, „Pažinimo medžio“ gabių ir itin motyvuotų vaikų programos psichologė, atliekanti vaikų vertinimą ir vedanti vieną iš programos modulių. Be šių pareigybių, ji taip pat yra labai mylima 7-okų auklėtoja, ne tik sėkmingai koordinuojanti ugdymo procesus, bet ir užtikrinanti gerą klasės atmosferą. Simona taip pat reikšmingai prisidėjo prie „Pažinimo medžio“ savižudybių rizikos valdymo aprašo rengimo.
„Tai žmogus, kuris nuolat siūlo idėjas, kaip stiprinti mokyklos bendruomenės psichologinę gerovę ir atmosferą, o jos pozityvumas ir energija užkrečia tiek mokinius, tiek kolegas”, – sako Judita Janionienė. Pavyzdžiui, šiuo metu mokykloje Simona pradėjo vystyti projektą apie seksualinio smurto atpažinimą ir intervenciją.
„Tai žmogus, kuris yra ištikimas sau ir nuoseklumui. Simona įvairias mokykloje kylančias situacijas sprendžia surasdama išeitis, paremtas mūsų mokyklos vertybėmis ir taisyklėmis, o sprendimus pagrindžia logiškais argumentais. Būtent šitie Simonos bruožai yra priežastis, dėl kurios ji yra patikima ir ypač profesionali specialistė”, – sako septintokų auklėtoja ir prancūzų kalbos mokytoja Greta Kudzevičiūtė.
* „Pažinimo medžio“ mokytojų supervizijos – tai kassavaitiniai klasių auklėtojų (ir pagal poreikį – dalykininkų) susitikimai su mokyklos ir išorės psichologais, siekiant, kad pedagogai aptartų įvairias klasės situacijas, geriau įsisąmonintų asmenines savo ir vaikų reakcijas, aptartų klasės tarpusavio santykius ir turėtų vidinių išteklių padėti vaikams augti.